واشر

واشر سر سیلندر اهمیت بسیار زیادی در خودرو و موتور دارا می باشد و یکی از وظایف آن جدا کردن کانال های آب،روغن و محفظه احتراق از همدیگر می باشد.

در صورت خرابی واشر سر سیلندر یکی از اتفاقات زیر ممکن است بیفتد:

نشت آب به محفظه احتراق:

در این حالت واشر سر سیلندر در قسمتی که محفظه احتراق و آب در مجاورت هم قرار دارند ضعیف شده و آب به داخل سیلندر راه پیدا می کند.در این حالت یا خودرو سخت روشن می شود و یا اصلا روشن نمی شود.

 

نشت کمپرس سیلندر به کانال آب:

در این حالت کمپرس سیلندر به آب راه پیدا می کند و باعث افزایش دمای آن شده و حتی می تواند باعث جوش آن شود.

برای چک کردن این مورد چنانچه در زمان سرد بودن موتور درب رادیاتور باز شود و هوا با فشار از آن خارج شود می توان به این نتیجه رسید که کمپرس سیلندر به رادیاتور راه پیدا کرده است.

 

نشت روغن به داخل آب:

در صورتی که واشر سر سیلندر در نواحی که کانال های آب و روغن در مجاورت هم هستند ضعیف شده و یا کاملا سوخته باشد ممکن است روغن به داخل آب راه پیدا کند.

نشانه این خرابی این است که درب رادیاتور به علت وجود روغن چرب می شود.

به مرور زمان این چربی باعث گرفتگی کانال های آب خواهد شد.

 

 

نشست آب به کانال روغن :

در این حالت آب وارد کارتر و کانال های روغن می شود .

برای چک کردن این مورد میتوان درب محفظه روغن را باز کرد و در صورت مشاهده کف در درب آن به احتمال زیاد آب به داخل روغن راه پیدا کرده است .

 

نشست روغن به خارج موتور :

در این حالت به علت ضعیف شدن واشر سر سیلندر ممکن است روغن به خارج موتور نشت کرده و در این حالت بر روی بلوکه موتور روغن مشاهده خواهد شد .

 

نشت آب به خارج موتور :

در این حالت به علت ضعیف شدن واشر سر سیلندر ممکن است آب به خارج موتور نشت کرده و در این حالت بر روی بلوکه موتور آب مشاهده خواهد شد .

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش